Friday, May 15, 2009

masih muda lagi rasanya

kisah paling awal yang masih dalam memori aku kalau nak dekat hari lahir adalah ketika baru reti nak tengok tarikh.bila baru sedar birthday tinggal lagi 3 hari.aku sibuk2 tanya parents aku hadiah apa diorang nak bagi.parents aku tak fancy sangat bab2 party2,birthday2,presents2 ni.tapi satu je aku mengidam time tu,nak tengok movie Batman.

atas sebab aku tau kemungkinan untuk dapat tengok movie Batman tu mencapai tahap mustahil,aku carik ilham supaya dapat movie untuk hari kelahiran ke 5.

maybe sebab pengaruh majalah Gila-gila membuak2 dalam diri aku, aku ambil satu VCR apentah,aku koyakkan label die.ambil label VCR lain,tulis besar2 BATMAN kat situ.pastu aku simpan baik2 bawah bantal dengan harapan bila 15 mei nanti dia jadi tape cerita batman.



###


ketibaan hari itu memang aku tunggu2. sebelum seminggu ketibaan hari tersebut,aku dah mula tak senang duduk.dalam kelas geografi dan kraftangan aku dah macam PM negara kene swine flu.runsing dan gelisah.kecik2 dah pandai runsing.ape nak jadi ntah.

'mama , agak2 apa wawan dapat time birthday nanti?mama nak bagi apa aa?alang dengan acu mesti bagi hadiah bes2 kan? ' tanya aku kepada mak aku yang sibuk lipat baju depan tv.

'tak payah hadiah2.jangan suka minta2 , ' balas mak aku.

jadi aku pendekkan ceritanya tahun tu hadiah paling gempak pernah aku dapat.jersey ori away manchester utd putih tulis CANTONA 7 kat belakang.perghh tido siap peluk jersi.agaknya kalau esoknya raya gerenti aku pakai jersi pergi masjid solat raya.


###


harini,genap yang ke 22 (uhhuk2) aku hidup.ramai yang sms,junior2 yang tegur2 bila terserempak (ni sebab nazim letak kat ym la ni) ,dan tak lupa yang calling (batok2) buatkan aku rasa kewujudan aku di dunia ni dihargai oleh insan lain.


terima kasih kepada semua..maafkan salah dan silap sy yang lepas mahupun yang akan datang.



semoga hari2 yang mendatang dipenuhi dengan ketaqwaan dan diampunkan dosa oleh Allah.



ingatlah sebenarnya hari jadi ni sebenarnya adalah anugerah Allah yang mengingatkan kita kepada kematian.

7 comments:

Abdul Munir Sanusi said...

aiseh teringat zmn-zmn kecik
selalu celebrate dgn family
ni dah besau ni
dok jauh dr family
rasa-rasa dah 10thn aku tak mkn kek dgn family aku

apapun, sanah helwa mar
semoga salamat selalu

p/s-mar borang fan MU ada aku..nak bgtau lah..tak lama barca tu

Basyir K. said...

22? ... huh, apekah?

fred said...

siapa org terawal sms wish ek?? nak tau ley x??

( busy body )

Anonymous said...

wawan...nak jersey mu...acu ada banyak.........mari bukit tinggi kalu nak....huhuhuhu.... tinggalkan la barca tu...apa ada...?

marsteello said...

basyir - bukan aku batch 10 ke?so 22 tahun la okeh

nadzeem - hahahah adelah secret admirer aku

acu dengan muneer - tidakkk...barca tetap dihatii..man u main bosan,ronaldo berlagak (kalau dapat luku kepala dia mmg nikmat) , lagipun suku daripada penduduk dunia adalah man u fan (wikipedia)

sheila said...

ronaldo2 lu jge2 skit akhi...wa tau die byk mslh, besela org dh klo dh terkenl eksen2 skit tu still normal la...tp wa respek die xhisap cigar & ada derma euro100,000 nk bt cancer centre...-ronaldo die'heart'fan-

Anonymous said...

tarikh same cam nakbah. owh!