Sunday, July 27, 2008

nak masuk ke tak nak?

mayb xramai membe2 aku tau..bahawa aku x masuk wayang atau cinema..tp kalau wayang kulit atau wayang cine bole kot.

saje menulis2 sebab ade 2 3 org yang se spisis cam aku (xmasuk wayang) dah termasuk sebab terpakse,terbeli tiket,etc etc etc.

aku sebenarnye no offense terhadap cinema goers ni..xde pon kate haram.

tp kot2 la kan kalau aku jalan2 dgn korang (khususnye mecca mall,city mall) pastu korang belikan tiket untuk aku..so harap2 korang jgn la buat aku melanggar stand aku ni.

sebab2 yg membuatkan aku xnak masuk cinema sampai 20 tahun/23 tahun ni;


1-tempat tu makruf dgn maksiat..jadi org2 mcm anta ni xpayah la masuk..(muallim rusdi-ex mudir sekolah menengah islam hira')

2-membe2 bola petang2 time lepas spm aku sume kaki rempit,budak2 muda..hujung minggu layan wayang dgn awek.drg byk la cite2 ape drg buat dalam cinema tu..korek sane.raba sini..membe aku siap keje TGV.sume mende dalam tu die tau..kalau nak reserve seat/tanye muvi bes ke x/diskaun-mintak die ni la.

3-sejak kecik ayah aku mmg xbagi masuk.makcik aku penah nak awak tgk cite BEAUTY n The BEAST (tgh meletopp time tu) ayah aku pon still xbagi.


so sebab tu la aku beli flatscreen 19" dan speaker creative 4.1 supaya bole layan muvi kat rumah je.

tp xtau la mase depan camne kan..sebab skrg ni cinema dah jadi tempat keluarga bersantai,dah sistematik sikit,org2 pon jaga sikit..so mayb la-next time(??)



p/s;aku berterima kasih kat mando sebab die memahami stand aku.sebab die mcm berhati2 bile aku join in dgn aktiviti2 yg mcm xkene dgn aku.

No comments: