Monday, March 3, 2008

about life

assalamualaikum

alhamdulillah,masih dapat hidup.selawat kepada Rasul s.a.w.

mmm,kali ni style posting aku adelah teknik taip dan jalan (TTJ).means,macam karangan fakta gitula,kerana tiada point2 yg macam sebelum2 ni.macam jugak baca buku medic atau sejarah la kan,berjela-jela gitu..

point pertama,nak komen pasal pilihan yang kita buat sehari-harian.sedar xsedar,kita bangun pagi,sampai kite titon balik,kita berhadapan dengan 2 je pilihan.ye betul,antara kebatilan atau ketaqwaan.ok contoh,bangun2,kita buat ape?adekah kite membaca doa atau tross membuka jetaudio/winamp pasang hot.fm/hitz.fim/fan.fm (ahahaa).tu kan pilihan tu.contoh macam diri aku sendiri,kalau lepas main bola,dimana wisel penamatnye adelah azan (haha) adekah aku tros balik rumah atau singgah solat maghrib di masjid?dulu memang tros balik rumah,alasannya,peluh,baju xbersih..sebenarnye kalau nak solat,boleh je,kene la prepare awal sikit,pakai baju dan slua yang diyakini kebersihannya,pastu pakai sweater spy bole sorok baju yang peluh2 tu..(tapi awas!jangan smp kebusukkan anda menganggu jemaah lain).

emm..jadi kesimpulannya,kita gunakan hari esok untuk membuat pilihan yang lebih bijak dan memperbaiki kehidupan kita.


point kedua,nak sembang sikit pasal bila kita mencintai sesuatu,jangan sampai terlampau2.begitu jugak bile kite benci sesuatu.mmm..pengalaman peribadi,aku sebenarnye cukup benci [repeat,benci] nak jadi doktor.sebab,mase sebelum spm gitu,kalau aku baca majalah [adik,along,kawan,etc.] antara part yang xpernah miss untuk aku baca ialah,ruangan suai kenal/ahli majalah.lagi bes kalo die letak gambar la kan. =) pastu,hampir majoriti tulis cita2 nak jadi doktor.sakit hati pun ada,sebab drg bajet org kagum la kan,diorang ade cite2 besar.tu yang aku anti sikit dgn sape2 yg kecik2 dulu nak jadi dokter.hatta aku,mase nak isi borang jpa,aku carik mane kos nak jadi astronaut atau archeologist.seriesss beb!tapi ofcozlakan xde.dr muzhaffar pon baru amek degree kot time tu.hehe.tapi sekarang?aku plak yang amek medic,dan sekarang ni dah jatuh cinta dengan medic..malu jugak,sebab dulu aku kutuk2 budak2 yang terpampang kat dalam majalah adik/along tu kan.

contoh kedua plak dalam isu ni,aku mmg benci Jose Maurinho.esp mase die pegang Chelsea dulu.ego,kerek,berlagak..dahla Barca kalah dengan Chelsea time UCL sebab Carvalho tarik Veldes.mmg malam tu sampai xle tido pikir Barca kalah dengan cara camtu.[part ni aku agak kesal,sebab xle tido akibat kalah bola].sekarang ni,heboh kate Maurinho ni nak take over Barca ganti Manager sekarang,Rijkaard.ye,kalaulah berlaku,makanya,aku,selama 20 tahun hidup ni,2 kali la merasa benci,pastu sayang ni.

mmm..maka benarlah kata2 Rasul s.a.w. Semua point diatas merupakan hadis ye sebenarnye.yakinlah,walaupun kadang2 kite rase remeeehnye nasihat2 tu.

semoga Allah memberikan petunjuk,
semoga Allah menempatkan kita bersama Rasul s.a.w di syurga nnti.

13 comments:

Anonymous said...

ye.buatlah pilihan dgn bijak.
nak makan roti atau nasik?
nak beli printer atau subwoofer?(ambek)
utamakan mane yg perlu drpd mane yang nak.

*nak pakai baju merah ke kuning?

marsteello said...

yeee encik banana_split
(sambil tunduk dan rebah ke bumi lantaran terkesima)

baju merah la!

FabulouswithAs said...

owh..ade blog baru ke ok

sHazZy_Pisces said...

huhu...
buat pilihan terbaik...
yg mampu untuk kite lakukan...
jgn dengar cemuhan owg sekeliling...
buat ape yg termampu...

Anonymous said...

urm ada arab penah cakap sama baez

learn what you love
thence you'll do what you love
and you'll love what you do

pening tak

marsteello said...

oh..blog yg berusia 2 bulan..

ye shez..mane subwoofer baru? :)

peninggg
ayatnye pusing2 situ jugak

sHazZy_Pisces said...

owh... mane ye??? hahah...
enjoy the sounds...

Anonymous said...

tadi orang da tulis dia takmo keluar, jadi terus protes dengan cara menghentak mouse optikal berusia 4 tahun ni atas meja sebanyak empat kali

btw nak entry baru
sperti entry bola ke

Musafir said...

salam..lama tak nampak hang, lawatilah laman aku www.yazidsahak.blogspot.com semoga ada manfaat bersama insyaAllah

Anonymous said...

chelsea2 jgn kutuk yer..pantang ni..die-hard fan ni!lagi2 jose maurinho..(astaghfirullah~)

marsteello said...
This comment has been removed by the author.
marsteello said...

abg faez,yep..saye tgh pk entry baru..bola?bagus jgk..tp tgh saket perut skrg (ape kene mengena?)

yazid,lame xjumpe.ok saye lawat

anonymous,xkutuk,just bagi pendapat peribadi..sori,mmg xminat chelsea,esp their playing style

Anonymous said...

oh sakit lg ke?lamenye..