Wednesday, February 24, 2010

Joan Laporta

Diminta komentarnya mengenai Real Madrid kemenangan 6-2 melawan Villarreal di Santiago Bernabeu akhir pekan lalu, Presiden Barcelona Joan Laporta mengaku tidak mempunyai menonton perlawanan, malu-malu menjawab: "Aku melihat seorang 2-6 setahun yang lalu", merujuk kepada Barcelona's thrashing daripada Los Blancos musim lalu di Santiago Bernabeu.

Sebagaimana dilaporkan Sport, Laporta menambah bahawa alih-alih menonton perlawanan, ia merayakan tim basket Barcelona Copa del Rey mendakwa gelaran dengan kemenangan atas Real Madrid di final kemarin.

Akhirnya, diminta untuk mengomentari Cristiano Ronaldo's idolisation di ibu negara Sepanyol, Laporta berkomentar bahawa Lionel Messi / Ronaldo perbandingan motivasi. "Saya membayangkan bahawa mereka juga memikirkan yang skor yang paling tujuan atau memberikan yang paling membantu. Ini adalah sesuatu yang bercita-cita untuk setiap profesional.




artikel asal sini.
terima kasih kepada google translate kerana membantu kefahaman untuk penyokong Real Madrid di luar sana.hahah




3 comments:

majdi akhili said...

selaku fan real madrid yg tegar walaupon zaman ronaldo dan zidane sudah berlalu, saya rasa kenyataan laporta memang mununjukkan ke'kejj'annya.

kata x tengok sudah.

pastu fan barca pulak amik quote nih. dah la yg translate google. panas btol

majdi akhili said...
This comment has been removed by the author.
Abdul Munir Sanusi said...

brader agak-agaklah. elok ada kenyataan maaf secara official dari pihak tuan. nanti rambut pacak-pacak boleh hilang. tak kiralah member tak member. ni kira mengguris hati peminat madrid