Wednesday, April 22, 2009

aku gayat dah ni

untuk entri ni aku agak cuak.sebab ni isu yg tgh hot kat irbid,budak2 tengah kecoh2 dalam yahoogroup permai.



nevertheless, aku rase biar la xramai tau aku ade blog, aku lagi selesa dengan status blog underground.ala, macam band meet uncle hussein , underground tu beb.


1st year aku kat jordan presiden permai adelah abg NAHAR. tinggi, berjanggut, berkarisma , elegan , peramah , macam ada aura bila dia ada kat tepi. nak sembang pasal pokemon pun segan. bila dia ada kene bukak topik ummah, masalah fiqh dan tafsir qur'an.punye la hebat dan di hormati.



kebetulan aku tengah high dengan rambut panjang time tu.kebetulan jugak aku dengan abg Nahar agak ngam, sebab die mara - aku pun mara.nak gurau2 tu xde masalah sgtla.

aku perasan jugakla sekali dua die ada jeling2 kat rambut ala2 peterpan aku tu dulu.die sengih2 aku pun balas sengih2.




tapi nak jadi story sehari tu lepas asar time balik dari masjid ayat dia yang sampai sekarang aku cerita kat budak2 yang rambut selekeh "Marwan,semalam ana mimpi anta potong rambut la.tapi ana terkejut tengok hari ni rambut anta panjang lagi. "


aku terus hello sama perunding imej aku cakap nak potong style francesco totti malam tu jugak.

14 comments:

fahaba said...

cerita ni memang masyhur sungguh 3 tahun lepas...

majdi akhili said...

aku malas nak komen pasal topik nih, saja x puas har=ti ngan statement yg berunsur keMARAan tuh..

sbb aku rasa ko kamcing ngan ust nahar bukan atas faktor MARA, tapi faktor um**.

keh3

[rindu sr2 ikip batch diorang]

Abdulla said...

marwan ko mmg style

perunding fesyen ko pon style

haha

Abdul Munir Sanusi said...

abg nahar dlm kenangan
wa salute sama presiden permai ni

aku pun kena juga
tapi bukan kena sound dah bro
siap belai-belai rambut aku lagi

tapi aku tetap cekal
rambut berjaya dipertahankan
sampai balik msia ms 1st year..rambut aku kena sound dgn tok imam masjid depan umah
ini mmg xboleh tahan..panassss
terus aku buat rambut jambu
haissshhh

1905 said...

perunding imej dh ade..personal trainer bile plak??

chibi maruko chan said...

yeye..baru hbs exam
lama x melawat alam maya nih

teringat ada org kne sound ngan mlmh suatu hari dlu "nta,kalau x potong rambut,jgn dtg skola lagi" huahuahua...mcm knal x?

sheilamambo said...

mars, kire ak termasuk golongn budak2 selekeh la ni...cet...xpa nnti aku ubh jd kemas...dah berumoor ni, lg cun kalo ko smpn jambang mar...sunnah yg baik tu..ngeh

enche nub said...

mar x mampu kluarkan jambang...kah3x

Abdul Munir Sanusi said...

gila jahat statement enche nub

7891 said...

no jambang plis

FabulouswithAs said...

laki rambut panjang mmg selekeh..no offense.
tp kt ovc nih aku phmla gak apsal rmai rmbut pnjg.tp atlis kemas2 la sket.har3..
still xdpt byg pnjg sgt ke rmbut dak2 junior yg digembargembur kat yahoogrup tuh.sbb xpenah la plak nmpk..

junior rambut panjang said...

aku pun tergolong gak ke bro dalam golongan rambut selekeh?

marsteello said...

ko rase2?

Anonymous said...

ini personal opinion..sape ada bantahan..ak tk heran pn..dah namanya personal opinion..ak tk tnya opinion org pn..haha(apa mnder tah ayat cacat..)

ak sndiri..tk kesah laki nk rmbut panjang...ada je yg ok rmbut panjang..kalo tk,tkde la org sebok2 nk ikut takuya kimura,takeshi kaneshiro rmbut panjang..btol ak?
sbb rasa hensem mungkin??

tp,long hair tk sesuai untuk tmpil ke majlis "keparat" wic is korporat dan formal..kerana itu mcm seolah2 melanggar uruf..mcm ada yg canggung bila sume rmbut pndek..ko sorg rmbut panjang..

kes tu akan jadi lain kalo org paling bsr dlm majlis tu rmbut panjang jugak..exclude perempuan la ye..haha..

defaultnya,komuniti menuntut supaya lelaki berambut pndek..

kalo nk rmbut pnjang..tkleh la nk show off kt depan..wear sumting kt kepala ko utk tutup..

ha..lagik satu,jgn pakai cekak boleh tk g univ?
main bola,g jamiah street,terpulang..
tp,univ mcm tk sdp nk tgk..