Wednesday, March 11, 2009

kita yang gagal


alhamdulillah,kelmarin habis sudah tanggungjawab aku sebagai student internal medicine.harap2 summer nanti xpayah dah jumpe doktor2 dan tingkat 7 KAUH dan tingkat 2 hosp Basmah,tingkat 3 hosp Yarmuk.


tapi ade kisah disebalik kita (budak grup c 4th year) yang sibuk mempersiapkan diri untuk xm.ada kawan kita yang kehilangan 2 orang ahli keluarga rapat beliau di saat2 genting tersebut.maka atas alasan fardi untuk bersiap menghadapi xm,kita lupa untuk melakukan tanggungjawab hak seorang sahabat.


maksud aku,bila kawan kita ditimpa masalah,kita la yang kene tolong die,bagi semangat,motivasi..tp kita buat xheran je..memang aku akui,2 minggu sebelum xm,aku dah benti main bola petang2,pergi masjid lepas solat sunat cepat2 nak balik rumah,tutup pintu baca buku.


agaknya ini kot kelemahan semua med student di seluruh alam,gagal melaksanakan hak seorang sahabat dikala nak dekat xm.


ape2 pun,semoga sahabat tu dibantu Allah dalam xm beliau,dimudahkan urusan peperiksaan,dan memaafkan kami semua yang gagal bertindak sebagai sahabat.


dan semoga roh ahli keluarga yang pulang ke rahmatullah itu dirahmati rohnya,diampunkan dosa2nya, dan diletakkan dalam golongan orang2 yang beriman..





p/s; hampeh tol akak doktor muqim yang ade frackles..bagi signs chrons disease yang susah2..dah tanye oral ulcers dgn joint pain tu mengaku la ade IBD..giggling2 plak macam orang nak ngorat die..ciss

7 comments:

majdi akhili said...

ameen..

eh maru..mane boleh anda nak salahkan dr muqemah tuh..da die mmg kene jawab camtuh. x semestinya semua kene positif

aku rasa aku pon kene ngan dr muqemah tu jgak..tapi sbb aku da ade good impression ngan die sbb 2-3 kali jumpe time amik history dr ni friendly dan baik hati gler.

time xm aritu pon aku ada tanyer pasal taghyeer elwazn, die jawab lemah lembut je.'ah bas 'aleel'

pastu aku tanyer lagi, 'eddish kan waznik wa eddish hassa saaar?'

'kan wazni... wa hassa...,'

ada beza 7kg dalam masa 5 bulan.

'buat lawak pulak akak dr nih, nasib awak...'

FabulouswithAs said...

aku tnye joint pain xngaku pon..
ko belah kiri ke kanan?

mmg geram r yg crohn disease tuh..sume no no no no no noooooo..

har3

ejard said...
This comment has been removed by the author.
ejard said...

ak sbg student med yg tipikal memulakan soklan ak dgn "ish ismek?"

beliau menjawap " isme hana' "

ak pon mnyahut " aa..hana' " belakang tu panjang sket sambil dlembutkan

(pastu ak blank jap barang 2-3saat)

teros ak terase nak bagi nama anak pompan ak hana'

kher said...

oit ejard.
ko nak exam ker nak ngorat muqemah tuh ha?
isk3....

marsteello said...

aime ;

mmg die baik..tp kalau time tgh xm osce,adrenalin tgh mencanak2 naik,still xdpt diagnosis,tensen jgk bro!


asma ;

belah kiri..hmm die ade tunjuk sakit belah right upper quandrant,tp camne ntah aku fikir pancreatitis..hello,pancreatitis boleh buat diarrhea ape


comment deleted ;

deleted response



ejad ;

ko mmg masalah la jad..dulu sharifah alia sofea skang hanaa..memang jejaka kasanova kau ni


nuek ;

eleh nuek segan2 hahah

Anonymous said...

slm
aku xde blog
tulis kat sini jelah
dr faisal khetis mmg baik hati
sekian

p/s-semoga kita menjadi manusia prihatin
dengan ini menyebabkan org prihatin dengan kita
entry yang mengimbau kenangan 2-3bln lepas