Tuesday, March 17, 2009

apsallak aku nak kene tunggu 2 3 jam untuk mengundi?

dulu memang aku tak heran dengan intikhabat jamiah.betul.aku tak kisah.diorang bagi kad aku amek.akak bagi coklat aku makan.abang bagi bunga aku ambik.(haha).


tapi tahun demi tahun aku mula nampak.ape beza antara parti2 ni.


secara umum,meh aku terangkan ek.



kutlah al-aqsa (muffler hijau) - diorang ni mainly budak2 palestin.tunjang utama ke arah parti Fatah.ala yang nak berdamai dengan israel tu..



watani (tak tau muffler ape) - yang ni plak mcm orang2 jordan.aku mmg anti dengan parti ni.sebab budak2 diorang la yang kurang ajar dengan doktor,yang buat eksen dengan budak melayu kecuali time nak intikhabat dan lain2.korang kalau undi ni memang aku hentak kepala masing2 di tong gas yang berdekatan sebab diorang ni memang x bawak untung kepada budak melayu mahupun untuk duf'ah korang.entah2 sape yang undi diorang terlibat jugak dalam saham buat dosa.



kutlah islamiyyah (gerenti muffler kuning) - haa ini bagos.korang nampak yang edar2 flyers,pamphlets semua baik2 tudung sopan..sepanjang 3 thn aku med student,diorang ni pegang tibb basyari.cume tahun lepas majoriti menurun.tapi diorang memang baik dengan budak melayu,beradab dengan doctor,aktif dalam akademik mahupun rohaniah (prog ihya' fajar fil masjid,fadhilat 10 zulhijjah,cd mini osce internal med..)


mustaqillah (tak tau muffler ape) - ini terpulang pada individu.kalau nampak lambang payung,ikan,sotong,siput sedut tu diorang la.




lagipulak,dah mmg turun temurun budak melayu sapot kutlah islamiyah.abg amin tunai tu siap pernah promot lagi kat intropeksi iman.


tak logik kita berbuih2 cakap nak jadi mahasiswa intelek tapi kita mengelak dari mengundi..lagi teruk kalau kita guna undi untuk golongan taghut.

lagi nak kene sekeh kalau kita langsung tak amek tau dan taknak tau dan taknak bukak hati mengenai hal2 duf'ah kita.sape yang pegang tak heran,asal balik aku bleh main game.eii teruknye kau.



intikhabat - pilihanraya
muffler - kain letak kat leher
tong gas - bekas besi dalam die ade gas untuk memasak,sobah dan buat dumbbell
sobah - mesin pemanas
dumbbell - mesin nak cepat kasi naik masel
israel - negara haram kat palestin
duf'ah - batch..macam duf'ah 2005 (aku) ,duf'ah 2006 (imran haha bangga x?)
tibb basyari - human medicine

8 comments:

kher said...

huh tuh dia mawan becerita pasal intikhobat. hahahaha...

nway supportlah yang membawa kebaikkan kepada Islam. dan saya yakin anda tahu yang mana.

p/s: asal ko support kutlah? ada sebab ker? hir hir hir

Abdul Munir Sanusi said...
This comment has been removed by the author.
Abdul Munir Sanusi said...

teringat aku dulu intikhabat thn-thn lepas
aku mesti cakap kat peraih undi,
kalau aku nak pangkah nama ang sila bagi coklat byk2
jadi setakat ni kutlah islamiyah mmg rekod bg coklat yang agk byk. best betul cekelat dia
tu pasal aku undi diorang smpi skrg
haha

p/s- tong gas adalah bekas besi dalam die ade gas untuk memasak,sobah dan buat dumbbell

aku tau sangat makhluk mana yang buat benda ni sbgi dumbbell..ngeh3

Anonymous said...

ohh
tapi mengundi utk negara sendiri tak nak plak kan?
padehall nnt nk berkhidmat kat sane..bkn kat joden tu

-saje kasi hot- =p

marsteello said...

nuek ;

aku sapot kutlah sebab...aku rase diorang yang berhak.(ni jawapan series,igt nak jawab dgn jawapan yg main2,tp tak elok plak kalau ramai org baca nnt)


mune ;

coklat kutlah mmg padu..td br aku tuka gas baru..naik jugak muscle2 badan ni..rase badan dah sedap mcm badan budak2 felix


siti ;

dah keciwa dengan politik mesia yang kelam kabut..

marsteello said...

nuek ;

aku sapot kutlah sebab...aku rase diorang yang berhak.(ni jawapan series,igt nak jawab dgn jawapan yg main2,tp tak elok plak kalau ramai org baca nnt)


mune ;

coklat kutlah mmg padu..td br aku tuka gas baru..naik jugak muscle2 badan ni..rase badan dah sedap mcm badan budak2 felix


siti ;

dah keciwa dengan politik mesia yang kelam kabut..

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Anonymous said...


После того, как ВВП наступил на хвост грузии и испортил грузинским авторитетам бизнес.....жилец ли саакашвили? Как думаете?

.....вот это я называю войной 22-го века..... ВВП-молодец. я не ожидал.
[url=http://mp3lists.ru/][color=#E4F4FE] [/color][/url]