Saturday, November 29, 2008

entri untuk tingkatan 4 fudail ibn iyadh

'ok..kamu boleh mule sekarang ye..' lembut je suara muallimah zarina.


aku keluarkan kertas kajang yang dibeli dari klang..patutnye kertas klang la ye tak.dekat kajang xnampak plak kilang kertas.sate samuri kajang ade la.pastu aku cube buat rangka.rangka cerpen mesti ade pendahuluan,isi 4 5 6 bijik,pastu penutup.teknik cerpen ni bukan style cerita cerekarama ataupun sinetron petang2.nak markah tinggi,nak kene puji dgn muallimah zarina,nak kene bace depan depan kelas idea cerpen mesti tip top.


mula2 aku try pasal kapal selam.tak bole pergi.aku cube lagi.aku tibai isi tentang interbiu masuk AF.ni tak siqoh ni.ingat aku sekolah seksyen 2 ke buat karangan pasal masuk AF.siap2 bole masuk pejabat mudir Rusdi ni..


idea tak turun2,aku usha member sebelah.muadz rosli..pergh,layan lukis gamba pompuan lak ko kan. 'Weh,tak buat cerpen ke?' 'Ah,nantilah..banyak lagi mase,' balas muadz rilek.aku panjangkan sket radius pemfokusan aku ke apeng, sebelah muadz.lagi selambe,layan tdo.muallimah zarina plak buat2 dunno jek.sebabnye apeng ni antara kaki tido yang agak tegar gak.cekgu gerak pastu baca doa sambung tido.last2 sume malas nak kejut dah.


aku pusing belakang carik idea.barisan paling cool.adzim,hanis,fakhru dan lg sorang aku lupe sape.peh,ni borak macam sarkis.memang kaki lawak plak tu.kalau aku tensen pandang depan,aku pusing belakang gerenti hepi. 'hah,barisan ni apsal x stat2 lagi?tulis la cepat!,' sergah muallimah zarina. 'ni tengah bincang isi ni muallimah,' sengih adzim.'ala rilek la muallimah..ana tengah writer's block ni muallimah,' topap fakhru.hanis plak buat muke cool-tapi-bajet ko pendiam la kan.muallimah zarina balas senyum jek.aku jadi heran.


aku cube pandang ke seberang.seksyen banat/perempuan/akhawat.hek eleh.same je.ade yg tido,ade yg borak,ade gak la yg mule scribble2.lukis baju pengantin agaknye.


tetibe aku terpandang taufeq.budak no 1 batch aku.memang die paling tere.feveret die mmg buat keje.menulis,mengira,membaca dan tido bile ngantok.sampai penah aku jumpe die kat kelas time pkl 1 2 pagi camtu.'aku tensen r,tu yg aku stadi..' peh,orang tensen gi la main pool ke,main batu seremban ke,mandi air terjun ke.berbalik ke dalam kelas.die pon layan tido dengan apeng secara berjemaah.aku try gerak.xde respon.aku kasi try lagi skali,dengan harapan die bole tolong up kan aku punye prestasi dalam arena menulis cerpen.

'mmm..,'

'top..buat cerpen top..muallimah nak harini gak..' aku try umpan

'mmm..'

die bangun.aku dah hepi dah.popular la seantero fudail ni kalau die kasi idea kat cerpen aku..bole call mak aku pasni sebab cerpen terbaik.

top terus bukak beg maroon die,klua kan file.pastu die pilih2 kertas..aku dah pelik.

agak2 10 saat membelek2 kertas..die letak atas meja muallimah zarina.pastu dengan selambe ambil balik posisi selesa sambung tido.


aku nekad ambik file die..aku bukak.


ya rabbi..bape banyak cerpen die dah prepare daa..english arab melayu sume da siap...

4 comments:

Anonymous said...

ni entri promot blog membe nih..(rindu kat kawan2 jgk..asek mimpi diorang je semenjak 2 menjak ni)

Anonymous said...

HAhaHAhaHAhaHA
ko tewas habs2an kat topek mar.. huhuhu

FabulouswithAs said...

tros teringt mlmh zarina.pekabo ek die

Anonymous said...

kesimpulan blog ni
topek mmg bijak
haha
sedikan payung sblm hujan
aku tak pernah terpikir nak buat mcm ni ms zmn sekola dulu
top top