Sunday, April 13, 2008

piala permai, first group stage (A)

assalamualaikum

alhamdulillah,selawat dan salam kepada Rasul s.a.w.

update Piala Permai 2008.Maka pada Jumaat yang lalu 11 April 2008,berakhirlah pusingan pertama peringkat kumpulan.memang mennarikkk dan meletopp ye kawan2 pertandingan kali ini,depenuhi dengan aksi dan drama yang amat menghiburkan..mari kite tgk perkembangan setiap team dan ramalan penulis mengenai mase depan team masing2.


GROUP A

team muneer (TEAMUN FC) ; 1 kali menang dan sekali seri.mendahului kumpulan A dengan bergaya.Afifi berada dalam on form ketika perlawanan terakhir yang menyumbat satu gol.mungkin kuchai dan muneer yang betul2 menggerakkan team ini untuk ke hadapan (kerana ketiadaan Yaser pada hari tersebut).

ramalan ; akan terus melayakkan diri ke peringkat semi final.
worst case ever ; gagal layak,jika berterusan ketiadaan Yaser.







afifi celebrating his first goal with style.(also hadi at left side of pic).








Team Aime Jedi (BOSAN FC) ; sekali menang dan 2 kali seri.ternyata full squad berjaya membuahkan hasil dengan menumpaskan Team Blackout 3-1 pada tempoh hari.Penampilan yang dinanti Abg Fird dan Aime ternyata tidak menghampakan peminat bola sepak PERMAI.sungguh menarikk!!

prediction ; akan memberikan tentangan kepada TEAMUN FC untuk layak.

worst case scenario ; Aime kembali cedera,abg fird ade hal so xleh main,lalu Team Blackout dapat memecut dan menempah tiket untuk ke semi final.

key moment ; bile team merbahaya ini kehabisan stamina.Jadi....? :)


















abg fird and aime in action.






Team Duang (BLACKOUT FC) ; prestasi yang turun dan naik.menang sekali,seri sekali dan tewas sekali.out of luck apabila kalah dengan TEAMUN FC dengan 2-1 - got a head goal and a post hitting once -.sekali lagi Izzat Cardiac menjaringkan gol menarik.mempunyai dilema samada untuk menggunakan khidmat Nik Hadi sebagai keeper ataupun Mukhlis 'the athlete'.defend yang menjadi tanda tanya,kerana mempunyai denfender yang sepatutnya boleh dipercayai,tetapi masih gagal menyekat Afifi dan Acap (TEAMUN FC).

prediction ; sukar diramal.antara BOSAN FC atau BLACKOUT FC.perlu lebih konsisten.selesaikan masalah keeper anda.

worst case scenario ; awe on form,menjaringkan 10 gol,kemudian kalah kerana keeper dan defenders melepaskan gol2 mudah.








yeah its really BLACKOUT out there!










Team Shihaab ; masih belum mendapat kemenangan.kekalahan 2 kali berturut2.masih mempunyai satu perlawanan untuk menghabiskan pusingan kumpulan,iaitu dengan melawan TEAMUN FC.perlu melakukan perubahan 100% untuk mendapat keputusan yang positif.Juga merupakan team penganjur.Umeir,Yop dan Faiz Ikip perlu step foward untuk menyelamatkan team ini untuk pusingan ini.Chop chop!we need to move people!

ramalan ; sukar untuk layak ke peringkat seterusnya.

worst case scenario ; already happened.no more space to let 'worst case scenario!'.

No comments: