Monday, August 3, 2009

si dia yang bernama Hadi

ku coretkan entri ini untuk tatapan mu Hadi,walaupun ku tau ko memang tak hengen nak baca blog aku.



alhamdulillah,baru-baru ni aku berpeluang untuk menziarahi spiesis yang amat rare untuk dijumpai di majlis2 ataupun parti2 karaoke yang ada kat irbid ni.ya,beliaulah yang bernama Hadi.

aku syak junior tahun 1 pun gerenti ramai yang tak kenal Hadi.ye,beliau memang low profile,tawaddhu', pemalu , cute dan suke gelak kuat2.


aku ni somehow adela modal nak sembang dan buat lawak dengan Hadi.especially kalau pasal bola sepak, arsenal fc , managerial thingy , dan kadang2 harga turun naik pasaran hatay di Mat'amjie.kira kalau terperangkap dalam gua ashabul kahfi tu adelah modal nak sembang.


haa terus kepada moral cerita, hadi ni bukan pendiam macam orang awam sangka.beliau peramah dan easy going sebenarnya.cuma kene adjust sikit la topik tu, kalau bukak cerita urtv dan mangga aku tak yakinla hadi akan layan korang.



contohnya, ni time aku ziarah budak2 batch mep5 aritu (ye,kutip duit untuk sama2 hadiahkan stroller untuk asiah awatif binti aiman) sempat la update pasal hadi.


so aku bukak story.


'camni hadi,abang aizat cadangkan batch kita dengan batch atas supaya kumpulkan duit untuk beli something untuk asiah..' aku umpan slow-slow.


'ok..pastu?' jawab hadi sambil tak nak hidang air untuk aku.cisss


'pastu aku tanyala aiman..man,oo man..ko rasa2 ape yang asiah perlukan untuk sekarang ni?'


'aku rasa asiah perlukan stroller la...jawab aiman,' aku explain.


aku tenung muka hadi.harap2 dia dah dapat tangkap la aku nak mintak duit.dia tersenyum.aku konpius.selalunya hadi cam banyak soal kalau bab duit.


tapi dengan selambenye dia buat lawak yang sampai aku rasa nak karate tenggorok dia.


'tapi aku rasa asiah lagi perlukan pendidikan daripada stroller,' jawab hadi sambil tergelak besar macam selalu dia buat.

4 comments:

sop said...

hahaha..siotnye di

Abdul Munir Sanusi said...

asal lu tak flengkick terus tengkuk hadi..keh3

Anonymous said...

ko marah hadi osmate aku ek??
haih!!
ahakx..
matila backup!!!
-FRED-

Mujahid Dakwah said...

Hadi d skrg sudah selamat membelah mayat sebagai nafkah menyara hidup