Saturday, July 25, 2009

Sri Andalas Racing Club (bakal menjadi seperti Williams F1)

sedari sejak kecil,apa-apa acara yang melibatkan kelajuan kaki aku memang tak berapa yakin dengan diri sendiri.


darjah 4,sekolah nak cari wakil sekolah untuk masuk MSSD (majlis sukan sekolah daerah kalau tak silap). aku terus sign up.sebabnya time saringan tu kebetulan sebelum ada saringan untuk carik team bola sepak sekolah (ni kene ada entri lain).jadi macam orang tua cakap, alang-alang menyeluk perkasam,biar sampai ke pangkal lengan.

kitorang yang berharap ni beratur panjang.dalam 50 budak jugak aku kira.aku bajet memang xboleh pergi jauh ni,sebab yang masuk bukan calang-calang.budak-budak Shah Alam memang hujung kaki aku je.bajet budak bandar la korang.

tapi yang buat aku cuak budak-budak Meru,budak Sijangkang,budak Kapar,budak Batu Belah,budak Puchong..muka semua ganas-ganas.budak kampung.kaki berparut macam baru balik perang.


bile wisel bertiup je,aku pejam mata kejap-kejap.langkah kaki besar-besar.debu masuk hidung aku rilek.ada aku dengar budak jatuh tergolek,sebab terpijak kaki member.dah macam pelarian mexico kene kejar dek polis amerika pulak aku rasa.

sedar-sedar dah sampai penamat.tak sangka budak andalas yang di-ikon-kan macam budak Bukit Bintang atau Los Angeles macam aku ni lepas jugak saringan pertama lumba lari.bangga.
seken round saringan tak payah aku cerita.tak rasa hero la pulak kan.


+++

lumba basikal,selalu dekat taman permainan depan rumah,jalan sri damak,taman sri andalas.

basikal dah bes dah BMX,tapi kalah jugak dengan adzim.budak-budak ejek,adzim yang pendek pun boleh kalahkan aku yang kaki panjang.

aku bagi alasan sebab nak elak pakcik makcik yang tengah jogging atas trek.logik apa.

++

ni esok,last round nak race go cart dengan budak-budak otai racing sebelum balik malaysia.
somehow aku rasa yakin kalau berlumba yang tak melibatkan kelajuan kaki ni.rekod sebelum ni agak baik,tapi bile dengar awe cerita rekod budak sakan dalam go carting,bergetar jugak jantung ni.


okeh nak rehatkan kaki supaya dapat tekan accelator dengan mapan esok.





mar-raikkonen mengekori rapat achap-macker sebelum ditinggalkan jauh oleh beliau

7 comments:

emanaldo said...

no hal marew, letak tepi dulu andalas-s alam,

esok geng dhuyuf arrahman vs geng sakan yg mmg panas bajet best!!

Abdul Munir Sanusi said...

result apa cer?

tunjuk sikit..otai bukit beruntung mahu ngok

marsteello said...

result..budak duyuf rahman menang

tapi cam tak bes..sebab sorang kene black flagged by staff,sorang steering tak alingment betul

yang pasti kene ade seken round

marsteello said...

alignment ek

hma62 said...

kalini dpt nombo bape?

marsteello said...

pangkat 3 srp.enough said

hanismi said...

hoi hoi...aku budak shah alam eh zaman sek rendah...men sentimen nih.