Tuesday, June 23, 2009

the reminiscence of Dhuyuf ArRahman (Travel)

sayyidina umar al-khattab pernah berkata ; kalau nak kenal seorang kawan tu bermusafirlah dengannya selama 3 hari.


memang betul kita boleh kenal true colors kawan kita time travel,sebab time travel kita under pressure tak kira lah oleh sebab lapar,perjalanan jauh,bas lembap dan jugak member sebelah tak habis2 buat lawak spastik.rasa nak lempang je jemaah umrah itu.



yang paling aku ingat,aku pun jadi hilang pertimbangan la jugak kalau bab lapar ni.pernah ade sekali aku nak bergaduh atas gunung ledang sebab berebut sekeping biskut tiger.kanibal jugak aku ni.



makanya,geng kitorang time umrah haritu dah kenal lebih 3 tahun.so dah dapat bajet la ape perkara spastik dan tak enak masing2.maka boleh la sabar.yang loud speaker, yang mengada2,yang suka pau makanan,yang dari irbid-madinah (1000 km lebih) tak bangun2 tido dan yang suka menjahit nama sendiri pada topi pun ada jugak.



tapi yang paling best adalah polisi apa yang ada dalam bas adalah milik bersama.macam2 makanan ha boleh makan.sipi xde durian je,kalau tak terbabas bas langgar bukit pasir tepi jalan.

4 comments:

majdi akhili said...

marew hadeed apabila lapar.mmg best.keh3

pepon salah silap aku spnjg trip aritu hrp dimaafin yer.

Abdul Munir Sanusi said...
This comment has been removed by the author.
Abdul Munir Sanusi said...

sori mar
polisi hak bersama tu mmg aku belajar masa sekolah kat ipoh
ukhuwah abadan abada kata nyeh

tapi at least
wa tak bedal lu punya spec espirit
test pun tidak

maicon hadiid said...

wakaka ukhuwah abadan abada

ade ke ukhuwah temporari?

girls terms ni mmg merapu..kita sebagai budak lelaki harus tidak menggunakan terms ni..malu..maluuu